Wednesday, November 21, 2007

f.r.i.e.n.d.s

friendships or persahabatan?

Kadang2 sy rase idup kalo terlalu bnyk pilihan buat idup kter semakin complicated. Kalo tade pilihan? Idup jadi semakin sempit. The truth is, hidup mesti ade tujuan.

Kawan yg baik ialah kwn yg sentiase berade dgn kter di saat n ketika kter perlukan dier. Yg boleh berkongsi bahu bler ade airmate yg nak di gugurkan. Yg bleh kongsi ape sahaje tnpa ade sempadan. Ble ade sempadan? Persahabatan akan jd mcm Israel ngan palestin.

Bler kter rase kwn adalah keutamaan, ade bnyk benda yg kter patut aware. Hati n perasaan aite? Tp bler kter terlalu menjage ati perasaan dowang, hati kter? Kdg2 kalo terlalu syg kan kwn, hati kter yg bnyk terluka. Kiter olwiz nk yg terbaik untuk dowg. Dowang tau ker? Busy body ker kte? Kte bukan minah kepoh yg olwiz nk amik tau hal n cte org then gi jual cter tingkap ke tingkap or door to door n jadik backstabber. Tapi kter KAWAN. Mayb not… SAHABAT. Pd sy, bagi org luar yg x fhm erti berkwn or persahabatan. Smpai ble2 pun takan ade pengisian dlm idup. Boleh ker kter idup sensorg kat dunia nie? Even pokok kat utan pun x sebatang oke? Hujan nk turun pun x setitis. Mcm tue jugak idup. Allah jadikan adam, Allah jadikan jugak psgnnye Hawa. Idup mesti berteman. Biar x ramai kwn tp berkekalan. Xsalah tade kwn tp jgn idup asyik dlm igauan.


To zarith eleyana, asmaliza fifie, ainul erllinda. Norrani areman, sharifah farida, norsahida, zainiza, u all gurls means a lot for me. I do love n care for oll of u darla. Just forgive me if I did anythings most hurts u all. Kadang2 ape yg kuar dari mulut aku yg non stop nie kdg2 nyakitkan ati korang tapi dengan nama Allah aku xde niat nk lukakan hati korang. Aku berkawan bkn tuk ari nie, esok atau luse or just sampai kite grade, or sampai kter same2 dpt posting keje. Tapi untuk selame3nye. Even aku da mati nnt pun aku hrp korang ade temankan aku smpai ke liang lahad. Doakan aku dalam doa2 korang.

X adil kter nk judge persahabatan just dgn selame mane kter dpt get along tp just orang yg btol2 faham jer nilai persahabatan akan terdiam n makin diam biler ia semakin nyata di depan mate. Love u darla.

No comments: