Thursday, February 5, 2009

entry marathon

Di sebabkan aku dah semakin malas nak ber-blogging ekoran masa dan sikap / sifat malas semakin menjadi-jadi. so, aku rasa jalan terbaik ialah aku nak jadikan entry kali ini entry marathon. Puas hati aku. Terpulang lah pada mata yang nak membaca atau yang kurang selesa ( coz panjang berjela ) klik je pangkah kat atas tetingkap sanaaa.

1. Life/hidup

Ok, life aku sebagai pelajar, tanggungjawab utama ialah of course laa study kan, tapi bagi kebanyakan kita ( pelajar ) terutamanya pelajar institusi pengajian tinggi, rangkuman maksud BELAJAR tu tipikal GILA. ATTEND class, BORAK, ada GAP, pergi MAKAN, LIBRARY? Jangan harepp. DISKUSI? Ok, pergi jalan. ASSIGNMENT. Tunggu 3 hari submission date baru tergopoh gapah cari BAHAN. FINAL EXAM? Esok nak exam, hari ini baru nak print notes untuk catch up WHOLE SEMESTER. See? Ini baru sikit, pantang ada cuti je, Hari Kaamatan, Thaipusam, Gawai, Wesak.. semua orang tak kira bangsa dan agama pun ambil KESEMPATAN meronggeng ke sana sinun. DUIT habis jangan TANYA. TUKAR GADGET setiap semester. Hmm. Yang penting masa muda jangan DI ABAI begitu sahaja. BETUL? ;)

Aku tak cakap kau orang la, terasa pulookk.. ini semua perangai students kat Madagascar je.. kita pelajar IPTA/S Malaysia bagussss. Sangaaaaaaaaatt.

Omong-omong, aku cakap untuk diri sendiri jugak ni, banyak yang aku abaikan sepanjang 6 semester aku kat sini, belajar main-main aje. Hmm. Sedih mak ayah aku kan? Terima kasih kawan-kawan yang banyak “ membantu ”..;)
Semester ni, semester pendek, so ada banyak benda nak kena catch up, semua assignment nak kena hantar awal, final exam just in April wehhh.. aku ada Makroteaching beb! Im not ready.

Aku bakal guru dan kaunselor. Layak kah?

Istighfar.. insyaAllah..;)

2. Love/cinta

Ok, bab ni aku suka amat nak cakap. Haha. So typical. Hmm. Sekarang ni status aku ialah parasit. Well.. akak dah tak kisah non.. aku menumpang kasih sayang orang lain. ( jangan la Tanya siapa ok ) Aku dah gemuk hisap kasih sayang orang weh. Tinggal tak boroi je ni. Bukan apa, aku tak nak membazir kasih sayang.. biar lah, kasih sayang yang sepatutnya aku tumpahkan kat SI DIA yang masih belum aku temui terisi dengan kehadiran “mereka” yang menyayangi aku. Baru lah kasih sayang tu tak bazir begitu sahaja. Ye dok mung? Aku sedar cinta bukan sesuatu yang mudah untuk di perkatakan. Setiap orang ada worldview masing-masing. Aku sedar diri. Orang panggil aku memey suhasyikin. Wehh.. aku lepak jerrrr.. ( cerita lain, nanti ada peluang aku buat entry khas )

Kita semua sentiasa ada pilihan dalam hidup, sentiasa berpeluang membuat pilihan dan pilihan sentiasa ada di hadapan kita, kadang kadang aku bingung untuk membuat pilihan, kerana merah jambu dan merah, aku gagal akhirnya memililiki sepasang kurung untuk RAYA. Sekiranya ada sesiapa sekali lagi menyuruh aku membuat pilihan antara dua lelaki di bawah, sekali lagi aku akan GAGAL. Heehh.. I love u both.


Di sebabkan pilihan, aku memilih untuk tidak menghebahkan kepada kebanyakan teman yang aku bukan pengguna MAXIS lagi. Masa untuk bertukar. Di sebabkan pilihan untuk tidak lagi berhubung dengan cinta-cinta lama, aku setia dengan 4049. hee..;)

Cinta aku pada penantian ITU. Aku rasa kadang kala pendirian aku goyah, tapi kebelakangan ini aku sudah semakin rasional dalam membuat keputusan berkaitan de amor. Cinta dalam hati. Ada relevannya juga kan? So, aku serah kan hal itu ( my biggest hopes ) pada Allahukhalik.


3. Engagement/ pertunangan

Semester ini aku dengar soh seh beberapa besties aku nak bertunang. Perghhhh. Melampaui batas batasan betul. Tak la. Aku tumpang gembira walaupun dalam hati ada la sedikit perasaan sayu tu. Bukan apa. Aku masih belum berpunya. Yeke belum? Ketaaaqqq. ;)

Jue jiran aku si cikgu IT tu kecah nak bertunang pertengahan tahun ni, sibuk memikirkan cara nak pujuk parents dia yang dia memang sangap nak bertunang. Aku cuba tidak ber-verbal lucah ok.

dok ahu gok gane.. kerol ajak aku tunang bulang nang ( 6 ) nie.. gane gokk..”

Aku : “ mung gatal mende gokkk…”

Zarith eleyana seorang lagi yang tak semena mena membuat aku terkesima beberapa hari yang lalu..

kin.. aku nak bertunang bulan 6 ni…”

Aku : “ haaa?? Kau orang ni kenapeeeeeeeeeeee?? ”

Anyway ada apa dengan BULAN 6??
Babes, lepak la dulu, kita baru 23 laa.. tunggu aku dah ada bf baru la kau orang tunang k? DEAL?
Oit syikin, Benda/perkara yang baik jangan di lengah-lengah kan…
Pray for someone... Hehe. Aku doakan kawan-kawan aku di permudahkan segala urusan di dunia dan akhirat, bertemu dengan jodoh yang baik, berbahagia di dunia dan akhirat. Amin.

Itu cerita pasal PERANCANGAN, so, ini pulak cerita pasal RANCANGAN yang dah pun TERLAKSANA.. aku nak ambil kesempatan ni nak ucapkan tahniah dan SELAMAT BERTUNANG kepada alya besties Myspace aku yang aku dah kenal hampir 4 tahun dulu.. dia lah antara kenalan terawal aku kat ms yang still keep in touch, dan dia lah gadis yang willing to sharing personal detail with me even we’ve just met in ms.. she is awesome. Really. So alya, I terkejut gilak bila tau u dah bertunang, sorry ive changed my phone number without noticed u.. at last, u dah jumpa ur MR RIGHT. I tumpang happy.. ;) Semoga hubungan yang termeterai kekal abadi. Amin.


alya

Tapi ini pulak RANCANGAN yang aku tak pasti TERLAKSANA atau belum tapi aku memang panas hati bila dapat tahu. Hey.. inilah dunia internet. Klik je dah hebah satu dunia ok? So, memang aku tak percaya bila aku dengar rumours abaout his engagement dari besties aku fifie dulu, sebab dia always pretend like nothing will be happen. Hey man, saya tak kisah pun kalau awak bukan lagi macam DULU dengan saya, ye ke tak kisah? Yer la adala kisah sikit-sikit.. ( honestly ) tapi just bagi tahu je la. Apa salahnya? Kenapa nak rahsia.. sedih bila I found in ur blog ( even u never mentioned that u have ur own blog ) walaupun awak baru jer ber-blogging tapi sedih bila baca in ur entry awak terang-terang state the word “ tunang” . luka parah ok? Tak, aku tipu je. Tapi serius terguris, rasa tertipu, if so, saya nak ucapkan selamat bertunang, semoga ikatan yang terjalin sentiasa akan menuju ke tahap yang lebih baik. Semoga berbahagia hendaknya. Amin.

Yeahhh. Im loserrr.

4. Married and kids / perkahwinan dan anak

Bestfriends, schoolmates, classmates aku ramai sangat yang dah kahwin. Alhamdullillah. Kalau balik kampung je mesti aku termenung bila dapat kad jemputan kahwin kawan-kawan, mula la kau nak moody semacam..;) Tak ada la, aku gebang lebih. efa SMS aku baru-baru ni ( sorry fa didn’t reply ur mssgs, ive no credits that time ) dia informed aku yang isniza dah ada dua anak, anum my bestfriend sedang mengandung 7 bulan. Perghh.

“ kin, ko buat ape? Aku col anum tadi die ngandung 7 bulan, kin.. kwn2 kita masing-masing dah ade life n anak, ni yg jeles nie.. kite bile lagi? “

Efa. Leks. Masa kita akan menyusul. ( defence mechanism )

Jodoh pertemuan, ajal maut.. kuasa Tuhan.

Kitaorang tak desperate laa.. kitorang just saja aje nak buat gelabah baru la nampak wanita sikitt.. hee. Leks fa, kita study lagi, dia orang dah kerja.. so kita ikut je flow ok. dahhhh…. Malas nak cakap sal kahwin. Yang penting ada orang sayannnggg aku tauuu..;)

Mungkin di sebabkan umur yang semakin meningkat dan sifat motherhood aku memang tak dapat di sangkal lagi, sila jauh kan aku dari bayi atau kanak-kanak comel. Aku boleh jadi gila. Seriussss.



Ini budak aku rasa nak kidnap aje masa aku pergi Padang Besar a few days ago, sumpah weh, kalau mak dia tak ada, dah lama aku culik bawak balik kolej. Tapi kalau dia nak susu, aku nak bagi susu cap apa ha? Ala, relaks la, misha omar pun nak buat susu sendiri. Aku pun bolehhh peee.. ;)

5. Holiday / Percutian

Dah banyak kali agenda percutian aku dan doel’s tergendala ekoran pelbagai obstacles. So, semester ni kitaorang nekad akan cari satu masa untuk pergi bercuti. Ikut perancangan NEXT WEEK, kita orang akan pergi LANGKAWI ISLAND. Kali ni pasti JADI!

Itu baru plan dengan doel’s yang asyik tergendala.. cerita kawan-kawan kohort ( B. Ed. Guidance n counseling ( hons ) ) aku nak pergi bercuti pun asyik tergendala sejak beberapa semester lepas. So, di sebabkan kami hanya tinggal 2 semester sahaja sebelum tamat our first degree ni, kami terkejal untuk merangka percutian bersama. So, middle of MARCH, we are planning to have a trip to Haytai and Songkhla. Dan pada semester hadapan maybe pada bulan OCTOBER, kami akan terbang ke BEIJING. Pray a lot babes!!! Seronoookkkk. DUIT? Sama-sama kita usaha okeh?

So. Aku rasa rumusan yang patut aku buat.. errr...
Arghh.. malas nak sambung menaip..

Then,
Love.

No comments: