Friday, March 12, 2010

Problemo's

ya ampun...
bosannya weh. masuk ari jumaat ja mesti aku blur tatau nak buat apa. padahal bukan tak ada keje. assignment ada 2 lagi tak siap. tesis masih ada banyak part lagi yang merintih perhatian aku. tapi aku still lepak macam tak ada keje. boleh merayu cadangan aktiviti apa nak buat kat kawan-kawan.

weekend is weekend la weh. cuti kita cuti la. he. jangan bebankan otak dengan benda2 ilmiah ni. (ALASAN)

hmm. aku kesian tgk kawan-kawan aku yang bertungkus lumus siapkan tesis, tup-tup. kena rejec. dah nak kena start dari mula. entah la, pada aku, mendidik bukan untuk menzalimi pelajar. cara nak sampaikan mesej kalau ada cara lebih baik, kenapa nak gunakan cara yang boleh mendatangkan kemudaratan. tapi apa pun masing-masing ada pandangan masing2. terpulang la. yg baik tu sentiasa datang dari Allah, yang buruk yang tak elok, datang dari diri kita sendiri..

hmm. aku pening la fikir pasal masalah duit ni. duit tinggal dua ratus je lagi dalam bank, tuntutan hidup aku kat sini perlukan lima kali ganda dari nilai duit yang ada dalam bank aku tu. pening la. aku tau mak ayah aku hidup tak senang, keje as pemandu bas dan mak aku as pembantu kantin kat sekolah mana mampu nak bagi aku hidup lebih selesa dengan tanggungan adik2 aku yang empat lagi kat bawah tu. semua pun masih study. aku as kakak sulung pun kadang2 kesian tgk kondisi kewangan mak ayah dan adik2, tapi aku pun tak leh nak tolong. patutnya pada usia aku sekarang dah kerja tolong mak ayah aku. tapi aku belajar pandai sangat. heh. sampai umur 25 baru leh nak keja tolong parents. haihh. padahal ada orang yang lebih muda dari aku dah tolong mak ayah. itu lah, bahagian masing-masing kan, tapi aku bersyukur jugak la, makan minum aku kat sini tak missed pun. he. syukur..

lebih bersyukur sbb aku ada orang yang sentiasa ada di sisi aku waktu susah dan senang. kalo bahu rasa berat gila tiba-tiba rasa ringan bila tahu ada orang yang willing for everything. syukur amat sbb aku dikurniakan teman-teman dan si healer tersayang. the best creatures in the world! sayang sangat kat diaorang. lebih banyak untuk buah hati aku. sayang abg!

tah la. kalo pikir masalah, memang tak kan habis, lagipun ramai lagi yang ada masalah yang lebih maha dari aku. lagipun hidup tanpa masalah bukan hidup namanya, mati pun ada banyak masalah menanti. haih. yang penting aku tau Allah sentiasa menguji hamba hamba Nya. sebab Dia sayangkan kita kan? tak nak bagi kita lalai dan alpa bagi mereka yang berfikir..betul? so.. jangan merungut syikin.. jangan..

insyaAllah. semua pun baik baik je lah.

aku ada masalah tidur la.

love.

No comments: