Saturday, May 21, 2011

takde motif

assalammualaikum.

ok, aku tipu. aku tipu yg aku promised that i will updating my blog as often as i could. but jyeah. i lied. aku tak da attention nak update blog yg x penah ade readers ni. hahaha. anyhoo, aku rasa kebaikan blog ialah aku akan gelak sorang2 bila bc entry2 aku yang lepas yg mana pd masa itu aku masih lg budak2 mentah yang baru nak meningkat naik. dari segi kenaikan berat badan dan peningkatan kualiti pemikiran. hee. aku rasa itu yang paling seronok ber blogging. yes, aku bukan blogger hebat atau lawa yang boleh attract peoples to follow u or likeeeeeeeeeeeee u many times.

cukuplah sekadar penulisan aku akan mengingatkan kpd perkara2 yang mungkin aku akan mudah lupa kronologi cerita tersebut. hish. aku penah delete lebih dari 30 entry dan aku amat menyesal buat benda bodoooh tu.

apa yang menarik nk cerita, yeah aku dh kerja hampir 5 bulan. so sbg guru baru bnyk aku masih perlu belajar dan masih yg perlu aku faham bhw dlm dunia pendidikan juga kita bukan deal dgn students but the management and yee the teachers. oh, selamat hari guru, walo pun dh dekat seminggu berlalu. selamat hari guru buat semua guru Malaysia dan di dunia. this time aku takda niat nak membebel pasal kesibukan, tekanan dan apa juga yang relate dgn kerja. coz, hari ni hari sabtu. he. make it relate. hoo!

bnyk benda yg menarik dan aku tertinggal untuk di ceritakan. so, kalo nak flashback balik pun agak-agak la akan. krem lutut. so apa yg penting ialah here n now. so, hari ni aku plan nak kemas umah but then end up dgn aku msk. ye msk. mmg msk. walopun kehabisan bawang besar, aku telah berjaya buat asam pedas ikan kembung ala-ala vegetarian. sayur kobis masak lemak campur su'un and and and telur dadar. ;) bila aku rasa ms mask tu semua dh sedap2 rasa je,bila campur dgn nasik, kenapa tawaqq habiaaq? so aku faham knp mak aku selalu ckp alaaa, "xpa la masin sket, satgi mkn dgn nasik ok laaa." make sense. kan? so buh la garam lebih sket pun xpa. satni gauui dgn nasik lebih sket naa.

mlm semalam aku bwk budak gi perasmian kejohanan balapan dan padang MSSM kat stadium Indera Mulia, Ipoh, itula aku kali pertama masuk stadium, xpenah kot, so aku bygkan tgk bola mmg fun gila dalam stadium. budak2 sekoalh ya Allah bising nak mati, nak buat ombak la apae bagai. masa perbarisan hormat tu ada la maskot2 setiap negeri tu buat gaya yg annoying tp mmg comel, aku dh dpt bygkan duk dlm stadium tgk olimpik atau komanwel punya perasmian. waaahh. best!

ada la aku amik gmbr sket2. tapi mls nak transfer. kesimpulannya, aku tatau apa motif aku buat entry ni.

love.

No comments: