Thursday, August 11, 2011

someone like you

kalau entry yang lepas, aku post dlm kitaran puasa yg ke 5, kali ni aku post dgn angka 5 jugak, 5 hari di zon merah. uhu.

alhamdulliah.. im doing good. selama aku di dalam zon merah ni of course aku amik peluang ni untuk berehat. berehat dari masak. masak untuk berbuka dan jugak bersahur, pity housemate. but, for sure, its my rest day. ;)

sekarang minggu peperiksaan, form 3 n form 5 students sekarang in a trial exam. i wish them a very good luck. dua2 batch tu harapan negara dan sekolah terutamanya. do nice kids. jgn bnyk main.

aku sbnrnye rindu dgn dunia blogging, rindu, kak jannah tesl once told me, keep writing, jgn stop because once u stop u akan jadi malas berhantu. mmg sngt benar. kdg2 dalam hidup kita selalu akan ada bnyk perkara yang indah dan menarik untuk di sampaikan dalam bentuk yang bermakna.. aku bukan lah blogger hebat yang boleh menarik ribuan orang untuk mengikut setiap post yang di tulis, but at least aku teringin untuk menjadi seorang blogger yang mungkin akan boleh buat orang lain tersenyum tentang apa-apa yang aku cerpenkan. heh. berangan.

sikap malas aku ni ekoran dari kesibukan aku kerja dan bila ada masa terluang aku plak pergi blog orang untuk tersenyum. haih payaaahh.

akhir2 ni persekitaran aku mengingatkan aku tentang banyak perkara, benda apa lagi yang best untuk diingatkan kalau bukan pasal love story. bila dah menjengah usia jubli ni, aku rasa pemikiran aku dah semakin matang walaupun sometimes terjengah jugak sikap anak-anak aku, but, real thing is aku sekarang dah masuk fasa kehidupan dengan komitmen, faham?

dulu masa korang dan aku remaja, bila bercinta masa form 3 dulu rasa macam lambat je nak habis sekolah coz dah jenuh bilang hari untuk kawen dengan bf masing2. macam senang sangat la kawen tu kan, macam main masak-masak. main masak2 pun susah tau lagi2 time nak cari lighter ayah nak idupkan api tempurung, inikan pula perkahwinan. poyo gila hangpa.

bila bercakap pasal komitmen, it drag me out from dreams. makin dekat, makin aku rasa, eh bersedia ke aku? eh betul ke aku nak kawen dgn dia? eh tah2 ade yg lagi baik kot? eh aku ni mampu ke setia dgn dia je in my whole life? macam2 akal fikiran keluar.. bila aku fikir knp kita boleh berfikiran macam tu, aku rasa satu je jwpnnya, bukan belum bersedia, erkk, maybe boleh guna la perkataan belum bersedia, belum bersedia untuk hidup dgn komitmen. ini bukan nak cerita "u ade org lain la tu tanak kawen dgn i lg?" "u ni xserius la..." "u ni main2 la.." bukan, but for me, its all about commitment. bukan dalam kisah nak kawen je, dlm semua bnda, kalau kita betul2 commit, kita akan berjaya. i believe in it.

aaaandd anndd andddd, aku juga percaya lelaki yang boleh fit n fix adalah lelaki yang paling sesuai untuk membimbing kita si tulang rusuk.

SCENE :

seorang gadis nak masukkan barang ke dalam beg yg dibawanya. teman lelaki lelaki di sebelah memandang si perempuan,

si gadis dgn terkial2 nak masukkan barang tersebut, lantas lelaki tersebut tarik zip beg tu luas2 supaya si perempuan boleh dgn senang lenang masukkan barang. si gadis seminit lepas tu tertawa,

"kenapa la i x terfikir td kan"

si lelaki menjawab

" itulahh perempuan ..

si gadis membalas,

" sebab itulah perlunya ada seorang lelaki di sisi seorang perempuan.."

u fit and u fix. im lucky im in love with u



i love LOVE.

No comments: