Friday, August 5, 2011

fasting month

assalamualaikum.

belum terlambat lagi untuk aku ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak..
hari ni dh ari kelima kita berpuasa.. hmm... syukur alhamdulliah.. ntah knp ramadhan thun ni seolah2 ramadhan yg terakhir untuk aku.. feelingnya lain.. aku banyak berharap dalam bulan ni aku dpt buat banyak ibadah.. doakan saya berjaya..;) tapi aku tetap rasa lebih seronok berpuasa di zaman uni.. rindu yang teramat sangat.. berjalan mcm itik ke bazar ramadhan dgn fifi dan di sambut dgn rafi kat bawah.. pegi bukak posa kat luar.. sahur kat luar.. oh happy nya.. terawih dgn kawan2.. hmm..

bila dah keja nie.. dah terasa lain sangat2 dah.. suasana pun semakin matang.. masing2 buat hal masing2.. lagipun aku xde klik yang rapat kat sini.. lagipun my true colours pun smpi skrg masih belum keluar sepenuhnya.. asyik kaler kelabu je. haa.

kalo bercakap pasal puasa mesti org cakap pasal bazaar ramadhan dan juadah berbuka.. untuk pengetahuna since aku dh duduk menyewa kat kuarters ni dan kedudukan bagan datoh yang ceruk ni mmg membuatkan pakej lengkap untuk menjadikan aku seorang insan yang bernama wanita untuk menjadi lebih wanita. hee. aku masak tau. so ari ni ari ke lima. since housemate aku balik alor star, aku masak nasik goreng kampung simple je la kot arini.. barang dh ada. tadi pegi beli kangkung je.. minta2 la sedap. nyum2...

ari pertama berpuasa kitorang warga sekolah a.k.a warga bujang kat sekolah pergi berbuka puasa dekat kedai tetap kitorang asly tomyam. dia ada buat juadah berbuka percuma untuk sambut puasa.. so, free meal sapa nak lepas kan. ari kedua aku buat bubur lambuk, ari ketiga mee kari, ari ketiga buat meehun goreng singapore, dan arini plan nak buat nasik goreng kampung je coz buka sorang. miracle nya bulan puasa ni, apa yang aku masak even for the first try pun lazat nya sampai termimpi2. hahaha. angkat bakul sndiri la.. tade org nak puji. anyway, ntah nape bulan pose tahun ni aku rasa happy sngt2. ;) even suasana nye tade lah semeriah mana.. apa yang penting pengisiannya..

bila dah bercakap pasal puasa mesti kite relate dgn persiapan raya.. sedih.. baju raya baru sepasang ni.. tak kan sepasang je kan.. itula, my healer pun xde gaji lagi.. kalooo tidak. ;)

okelah.. quick post je ni coz aku rasa dh lama gila x update blog.

so, selamat berbuka ye kawan2.. hindari sifat boros seperti syaitan ketika membeli juadah di bazaar2 berdekatan. aceh. lebih suri kalo korang masak pakai dapur periuk sendiri...

love. ;)

No comments: