Wednesday, October 15, 2008

ini baru MENJANA

selama saya hidup selama 22 tahun kat dunia ni, syukur masih bernyawa, ayah x penah bercakap sesuatu yg berbentuk ...hmm... hal-hal keremajaan. selain sering tegur tentang pakaian aku kdg2. seperti " baju hang tade lengan pnjg ke? "seluar jeans jgn pakai. pakai suar slack.bla bla." okeh.! aku pendekkan cter. bercakap pasal cinta dan lelaki. dan gara-gara itu aku hampir tersungkur alih bahasa tersedak bila ayah membuat panggilan telefon baru-baru ini. duhhh. ayah.. selama ni, mak jadi orang yg paling hampir untuk aku kecah psl ape pun. getah rambut hilang pun saye akan col mak. heh. she is my mother yet my bestfriends. xsangka plak mak bnyk berkongsi dgn ayah tentang aku kebelakangan ini. dan panggilan itu membuat aku terkedu untuk beberapa ketika.

" salam.."
" wslm.. ayah.."
" ha.. buat aper?"
" ami nk gi bilik ani nak add subject untuk sem dpn.."
" haa.. mkn dah?"
" sat lagi mkn la.."
" duit ader lagi?"
" ader lagi ayah..."
" hmm. ni mak ang cter yg ang.. OFF RECORD"
" Eerkk... TERKEDU. ami... bla bla. OFF RECORD "
" hmm. jgn kakak, ang jgn ego sngt.."
" mane ade yah.. mane ami ego plak.. die yg OFF RECORD"
" jgn mcm tue, memilih sngt x elok.."
" ami x memilih la ayah. (okeh time ni aku MALU GILER) "
" Ha, pilih2 sat lagi dpt yg beleh... ( its like.. hampeh la.. LOGHAT PERAK )
" ermm. susah2 ayah carik la untuk ami, tanye la anak kwn2 ayah mane yg single.. heee"
" jgn.. kang ayah bg PAK TAM kat ang( childhood bestfriend.. ewwww. )
" hahahaha... pulokk.."

sayer amat terkedu.berbeza dgn dulu. ayah penah amik baju sekolah aku letak dalam longkang belakang umah coz aku balik lmbt dari tuisyen di mane ketika itu aku g detink. hehe. ayah juga penah hempuk telefon umah ketika aku di tangkap bergayut di bilik atas. kreeek kantoi! haha. aku mmg remaja nakal yg tertib.. dulu la.. zmn sekolah. skrg baru aku tau mksud kebebasan. bukan bebas yg terbabas. tapi bile kter bebas bercakap tentang sesuatu dgn lebih terbuka dgn org yg plg signifikan dlm hidup kiter. mungkin ayah tanak terlalu rigid dlm hal2 sperti ini sebagaimana yg telah di lalui oleh kakak2 aku? mungkin jugak kn? auk. ;)

hm. remaja2 kat luar sane, kat adik2 aku, noni n intan, dont u worry, kebebasan yg kiter kejar
akan tercapai bila tiba masa nya. jgn pulak kita sia sia kan kepercayaan dan kebebasan yg mereka berikan pada kita sesuka hati. pengalaman akan mematangkan kita. persekitaran akan buatkan kita lebih peka. jauhi DADAH. erk?

ayah, ami baru 22, lagi 4 tahun ami kahwin la. he. dgn sape? Allah MAHA mengetahui. ;)
biarkan cinta dalam hati ini kekal abadi. jiwang side. fedulik ahh.

mlm tadik. ive pillow talked with tasha.
" sha.. mlm2 cam nie.. mula la tbe2 hati aku nie rase seday, nak mellow2.. sayuu.. rindu la kat %^$$#.. hmm nak buat aper eh nk hilang kan boring n rindu nie..?"

" hmm. rindu kat %^$$#.. jalan la kat koriDOR."

HUH?
:) yup. mishew

then
love

No comments: