Wednesday, November 12, 2008

penat

11.30am

aku tamat exam.

semangat berkobar-kobar, usaha tak ada la segah mana. tapi hoi, aku berusaha, usaha aku berjaga sampai pagi, usaha kawan kawan aku teman aku study. berusaha aku habiskan 16 bab, usaha aku berusaha. aku hargai usaha aku dan usaha mereka. pendek cerita, usaha tangga kejayaan.

di sebabkan aku students dan sekarang musim exam, aku harap kamu semua faham la eh kalau entry aku 2,3 hari ni berbau kertas peperiksaan, dewan peperiksaan, bau badan pengawas peperiksaan yang muka nak aim orang meniru je atau bau badan lecturer aku sendiri, mungkin ada carutan ilmiah atau luahan perasaan tidur yang tak pernah cukup. baca sudah.okeh. set.

paper tadi okey laa... aku bahagia menjawab bahagian SECTION A. soalan struktur. ada 9 soalan yang mendukung sebanyak 60 markah. aku jawab soalan dengan bergaya walaupun aku yakin aku tak akan dapat markah penuh. tapi again, hoi. aku tahu aku apa aku jawab. aku faham apa aku tulis. dan aku harap doktor faham jugak eh doktor eh doktor.? sayang doktor.

jap jap ( pause ) aku dengar suara sumbang.

" kin, kau nak buah tak? "
aku angguk je tanda setuju.

" hoi kin, nak buah ke tak nak?"

mereka mungkin tak perasan yang aku sedang sibuk taip entry ni. buta. aku angguk sekali lagi. maybe timbul perasaan bengang.

" ke.... kau nak telur?"

dia gelak berdekah.
huh? cilake buah melake.
fifie ada tabiat tidak baik. jangan contohi dia.

( sambung)

so, bila masuk jer SECTION B. essay writing. ada 2 soalan. tengok je soalan satu aku diam.aku makin diam. kalau tak selalu aku cakap dalam hati. otak kiri aku beku. or memang otak aku beku. confirm. aku rasa aku dah habis telaah teori perkembangan kognitif, sosial dan emosi Piaget dan pakcik Erik Erikson tu, tapi tah apa la jadi dengan otak aku jap tadi. so, kat soalan satu je, aku dah lost 15 markah. tapi, akak tak kisah dik, akak tak kisah, coz akak memang tak pandai goreng2 nie. akak tak nak nampak vodoh la vodoh dengan jawapan yang nongsengs. jadi aku tinggal kosong je halaman tu. bukan apa, kalau aku terus jawab kesian doktor kalau baca jawapan aku. mesti tersiat hati dia. adeehh. aku jalan terus.. jawab soalan 2. DONE.

cukup masa, aku dan mereka di arahkan berhenti. doktor announced carry mark. aku dapat 48/60. ha'ah. betul tak tipu. jap, aku nak mencarut boleh?

-------------------------------------------------------!!

dah lega dah.

ini kronologi penderitaan aku semester ini,

BLM 3033 SOSIOLINGUISTIK 30/10/08 CHECKED
BLM 2043 PERKEMBANGAN PEMIKIRAN DUNIA MELAYU 31/10/08 CHECKED
GDE 3133 PENGUKURAN DAN PENILAIAN DALAM PENDIDIKAN 04/11/08 CHECKED
GDP 3013 PENYELIDIKAN PENDIDIKAN 09/11/08 DOUBLE shyytt CHECKED
GDY 3023 PSIKOLOGI KANAK-KANAK DAN REMAJA 12/11/08 CHECKED
BLM 2033 KESUSASTERAAN MELAYU 16/11/08 last paper. wish my luck~ wish my luck. nyanyi weh.

aku balik awal sem ni. kawan-kawan yang belum habis berjuang dengan mata pena. do ur best okey.? dah aku penat. nak tido.

kesusasteraan melayu?

love

No comments: