Thursday, November 13, 2008

si budak hitam


tadi petang mak aku call.

" kakak, mana nak antor adik ang nie? dapat 5A ni UPSR."
" ha? ha? 5A? bior betol.. mak ni betol ke? ( result UPSR dah keluar pun aku tak tahu. )
" yerlaaa.. suka pandang rendah kat adik ang"
" mak, ( sambil gelak pening kepala tak percaya ) cuba mak tarik nafas dalam-dalam, cakap kat ami betul-betul.."
" 2A 3B"
" Hmm.. kan ami dah cakap dah, tak mungkin die dpt 5A.. belajor pun main2.." *sigh*

borak sampai merah dengan mak. gelak-gelak bercerita tentang si bongsu.
adik aku yang ini.

MUHAMMAD AFIQ. budak hitam yang seksi ramai-ramai say awww!.


hee. aku sayang adik aku. dia budak bijak. kelakar, dan sampai sekarang aku masih cium dan peluk dia. aku lupa dia dah besar.

" kak ikin.. afiq rimas la.. afiq dah sunat la."
mak aku penah siku aku coz aku rakus semacam. aku bukan luar tabii. aku terlebih kasih sayang.

huh?

dia mungkin kurang performed well dalam pelajaran. dia bijak. tapi dia malas. banyak faktor kenapa, antaranya ialah, adik-adik perempuan aku pun sibuk dengan study, sampai tak ada masa nak tengok dia belajar. yeke?

dia suka bersukan.
dia pemain takraw negeri Perak 2 tahun berturut-turut.
dia killer terbaik negeri.
dia wakil Perak peringkat kebangsaan.
dia sangat suka bersukan.
dia suka pergi cc, layan youtube.
dia suka shuffle, masuk pertandingan lagi tu. gilaa. aku harap dia tak membesar untuk jadi foyo.

oleh sebab itu, kadang-kadang dia tak ada masa untuk belajar. ayah aku bising, tapi ayah aku tahu dia bukan budak yang tak bijak. tapi dia malas. dia mulut banyak macam aku, dia pandai baca message walaupun aku guna bahasa paling short yang mungkin, lepas tu report kat mak aku. cisdel.

aku tahu dia suka bersukan, dia memang nak masuk sekolah sukan, ayah aku tak berapa nak rela bagi dia pergi sekolah sukan, ( sebenarnya, ayah aku takut sunyi dia tak ada nanti ) ayah aku suruh dia masuk sekolah premier dekat rumah aku jer. Sekolah Menengah King Edward, Taiping. tapi dia nak masuk sekolah sukan apa tah nama dia. oleh sebab sekolah yang dia nak pergi tu ramai students excellent dalam takraw. so, dia terkinja.

aku telah di paksa oleh emak, untuk yakinkan ayah aku yang adik aku perlu di beri peluang.

aku tak suka job ni.

aku baru call afiq 5 minit tadi.

" afiq, akak letak gambaq afiq yang pakai tudung kak noni tu. yang afiq pakai cermin mata hitam guess mak tu, kat blog akak "

dengan jujur.

" kak ikin ni.. ee.. ngarut aa.. kak ikin bodoh ahh." ( sambil jerit-jerit kat mak aku kat dapur )

aku gelak syaitan.
dia sedang marah. dah nak masuk peringkat krisis identiti ni. dah mula nak rasa malu. eww!

afiq, akak sayang hang!
tahniah atas usaha anda dan selamat maju jaya. ( wow!! )

3 comments:

seorangsoultan said...

apa kata sek sukan bandar penawar.KOTA TINGGI,johor :-)

.LITTLE MISS ASYIKIN. said...

jauhh..

lagi plak.
KOTA TINGGI.

BLACK AREA.

kreukk..

seorangsoultan said...

walaupun takder wireless PERCUMA, tapi adik hang still blh layan youtube shuffle kat cc a.ipar aku :-) kat situ :-)