Saturday, November 8, 2008

TAN-pa

esok aku ada final paper PENYELIDIKAN PENDIDIKAN GDP 3013. honest said, empty mind. aku tak baca apa2. just now ayah call. ( entry ni dan berikutnya aku guna kata ganti diri aku. aku punya suka la. aku dah nak beku.)

ayah : salam.
anak : wslm
ayah : tidur.?
anak : tak aih, ami bace buku , esok nk exam. ( padahal aku tengah scroll down mouse baca berita kt pc)
ayah : nak exam baru nak bace buku? eh kakak, orang study sepanjang semester. macam mana nak dapat dekan lagi?
anak : ha? aaa.. ( ive no idea )
ayah : nanti ayah beli madu untuk otak ang.
anak : ha? (blurrrr.)
ayah : haa. duit ada lagi?
anak : ada lagi.
ayah : berapa?
anak : emmm. rm ***
ayah : lagi dua hari cukup?
anak : lebih yah..
ayah : jap, ckp dengan mak ang
anak : ha...
mak : betul ke kak duit banyak tu? ke ang kesian kat ayah?
anak : eh betul la mak. ( padahal betul frasa ayat mak, aku anak tak suka beban bapa. erkk?)
ayah semula : hmm. habis exam 16hb kan?
anak : a'ah.
ayah : nak balik bila? nak ayah ambil ke?
anak : eh tak payah ayah, nanti ami nak datang balik, nak pergi program bakti siswa dekat kota tinggi.
ayah : ooo.. ( maybe baru dia teringat yang aku pernah cakap kat dia masa balik kakcik nikah) kena pakai duit ke pergi sana? duit poket lagi kan?
anak : kalau ada pun, tak banyak ayah... ( guilty)
ayah : ha, tak pa lah. tengok la lusa ayah masuk duit. ang baca buku elok2. bagi sume A
anak : (terbeliak mata aku ) A? aaaa... hehe
ayah : yelah A... intan dah janji 10 A dah dengan ayah. ( my lil sis intan ambil spm tahun ni)
anak : he ok yah.
ayah : salam
anak cute : wslm.

see.? bertambah 10 tan kat belakang aku.

2 days ago. aku mean girl. serious. baru baca blog pia tadi. im a lovely third person juga!. bukan la jahat sangat kot, tapi aku tak tahu la kenapa hati aku jadi tak sedap bila fifie bercerita pasal my admirer ( mayb ex admirer ) dah ada gf. yada yada. mula2 aku cool. tak rasa apa tapi when the stories turn to series, keep in moving, more interesting, terbakar juga. rujuk sini untuk detail.. cerita bermula bila, aku! ya aku. gatal telefon dia malam tu. setelah hmpir 1/2 tahun tak berhubung. aku dah set untuk bercakap 4 minit bertanya khabar tanda aku COOL. then he said " awak, saya call awak guna maxis awak eh.? kejap lagi " aku dah tau dia akan cakap gitu. i know from the start ok! ( but, still i did it)


from 12.00 am. perbualan berlanjutan sampai pukul 4.3o pagi. tolong saya kira berapa jam.
i save the content. tapi aku bagi antara the best phrase n sentences to show how bad i am that nite.

him : H
meangirl : MG

H : awak.. saya sayang awak lagi.
mg : tapi awk dah ada gf kan? awak janji dengan saya...... ( aku benci apa yang aku cakap time ni)

.............................................................................
H : nama dia syikin juga..
mg : ( seriously, sakit hati ) awak tak ada nama lain lagi ke nak cari gf? (kauu nak marah apa hal plak kan?)
..............................................................................
H : ALLAH maha kaya kan awk.
mg : hmm. mungkin ini takdir.
..............................................................................
H : awak tetap mcm dulu, girl yang senang untuk di dekati, tapi susah gila nak di dampingi. kompleks sangat. awak sampai sekarang kalau cakap buat saya masuk dalam cerita awak. awk macam bang bil ah.

..............................................................................

hoorait. cuba teka apa aku cakap? banyak yang kita orang cakap malam tu. aku rasa aku agak di pengaruhi emosi dan persekitaran malam tanpa bintang. so, setuju atau tidak, ya, aku dah buat dia macam dulu. yes. sebelah kiri kata. GOOD GIRL! u did it! sebelah kanan tegur syikin! apa kau buat? aku berdosa. yup,

bila aku dah sedar. ( jegil mata maca waris bila mas mas mas seru)

mg : ya Allah, awak, lupakan apa yang kita cakap malam ni. back to the reality. mari kita cari bintang. zoosssshhh! ( aku bangun dan yell. gila ah kau syikin.)


masa dia nak kauu? kauu tanak dia kan? so u deserve it.

anyway, kesimpulan, bukan aku nak rampas, caras atau kebas dia lah.! aku tak ada perasaan lentok kat dia. IM NOT THAT TYPE OF GIRLS. sebenarnya aku ada satu perasaan macam ini. " aduh, dia bukan lelaki yang admirer tahap 5 kat aku dulu lagi dah. he betrayed me with having date with someone else named SYIKIN." INI SAHAJA. aku cemburu.? ya jealous, bukan jealous yang ITU. aku rasa KEHILANGAN. aku poyo. sekian.

Bak kata orang, kita akan menghargai seseorang, bila kita sudah kehilangan dia. so, here i am. boooo. u are losers. MARI TAMPAR PIPI AKU SEKALI SEUMUR HIDUP.

anyway, seikhlas hati saya, saya doakan kebahagian awak, awak dah banyak terluka sebab saya dulu, a year awk berusaha. a week ive ruined everythings, my bad. Allah dah beri seseorang yang lebih baik untuk awak, saya tumpang gembira. mendoakan kebahagian orang lain, Allah akan berikan perkara yang sama kepada kita bukan? pray for others, good things is everywhere. terima kasih atas doa awak juga. lots of love.

Ingatanmu kenangan ku ye awak?
hee.

then,
love.

ok dah. selamat malam bintang.

SELAMAT PAGI CINTA

No comments: